.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات نشست خبری ظریف واخضرابراهیمی
وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد که یک راه حل واقع بینانه برای بحران سوریه در منطقه که خطرات جدی را متوجه منطقه کرده است پیدا شود.

مهر: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که بعدازظهر امروز در وزارت امورخارجه برگزار شد گفت: همکاری ما با آقای ابراهیمی در گذشته بویژه افغانستان دستاوردهای خوب و قابل توجهی برای منطقه داشته است و نقشی که آقای ابراهیمی برای ایجاد صلح در گوشه و کنار منطقه بویژه افغانستان ایفا کرده نقشی است که ایجاد امیدواری می کند.

وی ادامه داد: امیدواریم در موضوع دردناک سوریه نیز ایشان بتواند نقش موثری در پایان دادن به جنگ و رسیدن به یک راه حل قابل قبول که باعث ثبات منطقه و جلوگیری از خشونت و افراط از این منطقه شود و جنگ خانمانسوز را به پایان برساند ایفا کند.

وزیرخارجه ادامه داد: در گفتگو با اخضر ابراهیمی بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران به وضعیت مردم سوریه و کمک به حل و فصل موضوع سوریه تاکید کردیم و امیدواریم ایشان در دیدارها برای رسیدن به یک راه حل که مورد حمایت همه طرفهای سوری باشد کمک کنند.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک راه حل پایدار و دو سویه از تلاشهای ایشان حمایت می کند و امیدواریم با موفقیت به نتیجه برسد.

وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به سئوال دیگری در این باره که آیا ایران طرح تازه ای را به اخضر ابراهیمی ارائه کرده است بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد یک راه حل واقع بینانه برای این مشکل بزرگ در منطقه که خطرات جدی متوجه منطقه کرده پیدا شود این راه حل را تنها مردم سوریه می توانند به آن کمک کنند و تنها می توان کمک کرد که گروههای سوری در اجلاس ژنو به عنوان یک اجلاس بین المللی که توافق عمومی دارد برای رسیدن به راه حل تلاش کند.

ظریف گفت: وظیفه کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران این است که برای رسیدن به راه حل به سوری ها کمک کنند وظیفه مردم و گروههای سوری است که در مورد نوع راه حل و روش رسیدن به راه حل به هم کمک کنند. ما در هر کمکی چه کمک های انسانی و چه سیاسی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بالاخره از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 دعوت شده است بیان کرد: هنوز دعوتنامه ای برای هیچ یک از شرکت کنندگان ژنو 2 ارسال نشده است.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد به پایان دادن این وضعیت ناگوار کمک کند اگر از جمهوری اسلامی برای اجلاس ژنو 2 دعوت شود با عزم راسخ و راه حل سیاسی از طریق گفتگو شرکت خواهد کرد.

وی گفت: در این سیاست صرف نظر از حضور در اجلاس ژنو به عنوان دیدگاه اسلامی و سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز بر راه حل سیاسی از طریق گفتگو تاکید داریم.

وزیر امورخارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ضرورت منافع ملی ما آرامش در منطقه ، روابط حسن همجواری و جلوگیری از افراط است این موضوع با منافع ملی ما عجین است و بحران سوریه نه تنها یک خطر و فاجعه انسانی بلکه یک نگرانی عمومی برای همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی است.

ظریف گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک کشورهای منطقه به سوریه کمک کنیم که به نتیجه برسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.477 seconds.